2011/03. szám

Alpine A310 V6 (1981) Ék-szerelem

2017-03-12T19:07:42+00:00 2011. július 18.|Kategória: Magazinunkból|Címkék: |

Nem úgy indult, mint egy igazi lányregény. Zsembery Barnabás hosszú éveken keresztül csak messziről szemezett a 310-es Alpine-nal, aztán nemrégiben arra az elhatározásra jutott, hogy vesz egyet. A birtokába került példány kiváló alap, hogy egyszer majd historic-versenyautó épüljön belőle. Ha már szóba került a romantika, meg kell jegyeznem, hogy első pillantásra ez a kocsi nem az a latin szerető alkat. Sem a lélekhez, sem a szívhez nem szól igazán. Szerintem érzelmek alapján nagyon kevesen vennének 310-es Alpine-t. 110-est már inkább, az gyönyörű! Abba a gömbölyű formába kíméletlenül bele lehet habarodni. Viszont az ára miatt egyszerű halandó ember számára elérhetetlen. Az utód, vagyis a fotókon látható gép mellett igazán csak észérvek szólnak, de csupán addig, amíg meg nem tapasztaljuk az erejét, az át tudja írni az autóhoz kapcsolódó előzetes viszonyunkat is. Aránylag olcsó, és szinte mindent lehet hozzá kapni, még új tuningkiegészítőket is. […]

Át a hegyeken – BMW 635 CSi

2017-03-12T19:07:42+00:00 2011. július 18.|Kategória: Magazinunkból|Címkék: |

A BMW Classic gyűjteményéből származó old- és youngtimerekkel átkelni az Alpokon Olaszországból Svájcba? Az új BMW 650i bemutatója alkalmából rendezett utazáson mi is ott voltunk. Hét klasszikus és egy vadonatúj autó várta a brit, amerikai, hongkongi, japán, román, lengyel, francia és belga újságírókat a Grand Hotel Imperiale előtt, a Comói-tó partján. A veteránok és youngtimerek 1938-tól 1981-ig vonultatták fel a BMW túrakupékat, valamennyi a 6-os szériából és az elődnek tekinthető modellsorozatokból került ki. […]

KGST bajnokai – Béketábor bajnokai

2017-03-12T19:07:42+00:00 2011. július 18.|Kategória: Magazinunkból|Címkék: |

A hatvanas–nyolcvanas évek sáros, koszos pályáin versengő különböző konstrukciójú erőgépek közül most három olyan aszfaltszaggató következik, amely a hazai és a nemzetközi ralik meghatározó és sikeres típusa volt. Akkoriban a komálósok, vagyis a fanatikusok szemében egy versenyző minimum germán félistennek számított, autója pedig tüzes szekérnek, amely néhány másodperc alatt végigsüvít a pályán. Ezekért a perctöredékekért, az egyre erősödő hangokért, az áhított kocsik látványáért képesek voltak szinte bármire. Hagyták magukat összekenni az út porával, mert azt Ferjáncz Renault-ja hagyta maga után, sziklákra, fákra mászni a jobb kilátásért, egy kis karosszériadarabért küzdeni, mert az a kedvenc autójáról szakadt le. És még sok hasonló rémtett eszünkbe juthat. Kijelenthetjük, hogy van igazság a fenti csodálatban, mert hihetetlenül lazák, bátrak és finoman szólva is eszementek voltak azok, akik a volán mögött ültek. Feszegették a fizika határait, néha kisebb, olykor nagyobb sikerrel. Sokan egyénileg, szinte zsebpénzből versenyeztek, a kiváló tehetségeket azonban általában fölszippantották a nagy egyesületek, mint a Volán vagy az Áfor. […]

Volvo 360 GLT – Hölgy tulajdonostól véve

2017-03-12T19:07:42+00:00 2011. július 18.|Kategória: Magazinunkból|Címkék: |

Amikor az olajválság először fenyegette a dinoszauruszok sorsával a világ autóiparát, a gyárakban kiskocsikon kezdtek dolgozni. Kivéve a Volvót, amely már benne ült a készben, mert éppen 1973-ban vette meg a DAF személyautó-ágazatát és vele az új 77-est, amelyet aztán Volvo 300-as sorozatként ismertünk meg. Induljunk a címtől, ha már kályha nincs a közelben, és jegyezzük meg, hogy milyen felhőtlen is az, amikor a hazugság megszokássá válik. Arra gondolok, hogy a derék autókereskedők egy része gondolkodás nélkül írja be internetes hirdetése megfelelő rovatába, hogy „hölgy tulajdonostól”. Akkor is, ha a Hummer nevű mindenttaposót kínálja éppen. Megnyugtatóbb a helyzet, amikor magánkézből szerezzük be a használt autót, és kiderül, hogy valóban gyenge női lábak taposták a pedálokat, lakkozott körmök alatt forgott a kormány. Okkal feltételezhetjük ilyenkor, hogy a kiszemelt kocsi nem járt gyorsulási képességeinek határán, fogalma sincs a kézifékes fordulóról, ugyanakkor megeshet, hogy a nívópálca évek óta nem volt bolygatva, és a lengéscsillapítók is csak a saját tömeg részeként vesznek részt az üzemelésben. […]

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás